Obsesia este o manifestare a voinţei prin idei fixe iar dependenţa se manifesta prin legarea cu necesitate de ceva. Dependenţa si obsesia nu sunt acelaşi lucru. Vă spun toate astea pentru ca ieri se certa cineva cu mine că depentenţa si obsesia sunt unul si acelaşi lucru. Nu, nu sunt! Drept e că aceiaşi persoană susţine că Baltagul e „mişto” {bagamiaşi picioarele în cultura lui  generală} şi că „chiar” se scrie „chear” nu „chiar” sau că „simt” se scrie „simpt” {bagamiaşi picioarele în el copil anagram şi in aberaţiile lui gramaticale}, dar nu despre asta vreau să vă spun. Eu una sunt o persoana cu multe obsesii {i-am facut cândva o listă lui Myriam}, cu dependenţele stau mai prost,  cea mai nouă dintre obsesii e legată de vampiri {nu, nu mi se trage de la Twilight}. Eu una văd vampirii ca pe nişte creaturi supreme, extrem de atrăgătoare şi impunătoare capabile ce-i drept, să ia viaţa unei fiinţe umane dar la fel de capabile să ducă acea fiinţă umană la un nivel superior, la nemurire. Eu nu văd vampirii ca nişte criminali însetaţi de sânge gata să ucidă cu brutalitate orice fiinţă prin venele căreia curge sânge, aşa cum sunt prezentaţi în unele filme. Acum o să vă întreb pe voi despre obsessile şi/sau dependenţele voastre.

Stimaţi cititori, ce dependenţe şi/sau obsesii aveţi?